چاپ کردن این صفحه
اقتصادی

واگذاري انشعاب رايگان گاز از حرف تا عمل در كهگيلويه

   11 ارديبهشت 1398  283

کیاست - گازرساني به بخش هاي ديشموك و قلعه رئيسي يكي از طرح هاي ماندگار بوده است اما در بخش نصب علمك و واگذاري انشعابات به مردم با توجه به هزينه بر بودن اين طرح ،روند گازرساني با مشكل مواجه شده است.

پيشتر برخي كارشناسان بدليل مسافت طولاني ، سخت گذر بودن مسير و هزينه زياد ، اجراي طرح گازرساني به قلعه رئيسي و ديشموك را غير ممكن مي دانستند.

با وجود هزينه بر بودن اجراي اين طرح ، دولت تدبير و اميد تصميم گرفت به بخش هاي قلعه رئيسي و ديشموك گازرساني كند و اكنون ساكنان اين دو بخش طعم شيرين خدمت رساني دولت را مي چشند.
فاز سوم گازرساني به بخش‌هاي قلعه رئيسي و ديشموك كهگيلويه كه شامل اجراي شبكه داخلي شهرها و روستاهاي اقماري و علمك گذاري بود با حضور معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي گاز ايران در اواخر سال 95 آغاز شد.

با تلاش مسئولان دولت تدبير و اميد در كهگيلويه و بويراحمد ،مهمترين آرزوي مردم مناطق محروم قلعه رئيسي و ديشموك به بار نشست و سرانجام با حضور مدير گازرساني شركت ملي گاز ايران و مسئولان استاني و كشوري در 20 شهريور سال 97 شعله گاز در 2 شهر قلعه رئيسي و ديشموك روشن شد.

مديرعامل شركت گاز كهگيلويه و بويراحمد در آيين افتتاح طرح گازرساني به 2 شهر قلعه رئيسي و ديشموك گفت: طرح گازرساني به 2 بخش چاروسا و ديشموك در سه فاز اجرا شد.

رحمان خادم هزينه اجراي اين طرح را 550 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: با بهره برداري از اين طرح يكهزار و 688 خانوار شهري و هفت هزار و 716 خانوار روستايي در شهرستان كهگيلويه از نعمت گاز بهره مند مي شوند.