• پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
  • الخميس 17 شوال 1445
  • Thursday 25 April 2024
اقتصادی

نمایشگاههای بهاره؛ محل عرضه لباسهای قاچاق... !!!

   06 فروردين 1396  346

فائزه.م- چند سالی است که برای دسترسی راحتر مردم به اجناس مورد نیاز خود در یک مکان برای شب عید و نیز برخورداری از تخفیف، نمایشگاه های بهاره با محوریت اصناف و با همکاری شرکت نمایشگاه ها در شهرهای مختلف برگزار می شود که البته از همان ابتدای این طرح تاکنون، انتقادات فراوانی به این نحوه خرید و فروش در آستانه شب عید وارد بوده است.

نمایشگاه های بهاره با مجوز وزارت صنعت برگزار می شود که شرکت کنندگان باید بابت هر روز اجاره غرفه، مبالغی را به شرکت نمایشگاه ها یا متولی برگزاری بپردازد که این هزینه به گفته بسیاری از روسای اتحادیه به اندازه همان اجاره یک مغازه است و حال در چنین شرایطی چگونه ممکن است، فروشندگان جنس با کیفیت را با قیمت پایین تر از سطح بازار به مردم عرضه کنند؟!

چنین وضعی سبب می شود تا فروشندگان نیز با در نظر گرفتن حاشیه سود خود، اجناسی را در این نمایشگاه های عرضه کنند که به سبب کیفیت پایین تر، از قیمت بهتری هم برای خریدار برخوردار است و از همین رهگذر مردم را ترغیب به خرید از نمایشگاه کنند.

در واقع نمایشگاه های بهاره بیشتر برای داغ تر کردن بازار شب عید راه اندازی می شود و تاکنون نتوانسته یکی از مهم ترین اهداف خود را - که عرضه جنس با کیفیت و با قیمت کمتر از سطح بازار است- محقق کند.

عرضه پوشاک چینی و قاچاق یکی دیگر از مشکلاتی است که در چنین نمایشگاهی به چشم می خورد و هرچند فروشندگان دارای جواز کسب از سوی اتحادیه های مربوطه، اجازه اجاره کردن غرفه های این نمایشگاه را دارند اما در نهایت نمایشگاه های بهاره، بورس فروش لباس های قاچاق بوده و به دلیل کمبود نظارت ها در شب عید، به واحدهای صنفی که به هر دلیلی، دراین نمایشگاه های حضور ندارند اما جنس ایرانی عرضه می کنند، خسارت وارد می شود.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس