امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

اخبار مهم روز
بازنشستگان زیر تیغ عدالت - سه شنبه, 10 بهمن 1402 03:08
اقتصاد ایران، پیش و پس از انقلاب - سه شنبه, 10 بهمن 1402 03:08
درباره مهاجرت معکوس - سه شنبه, 10 بهمن 1402 05:50
درباره رابطه ایران و آمریکا - دوشنبه, 02 آبان 1401 23:15
پیام
  • Failed loading XML...
  • Failed loading XML... Opening and ending tag mismatch: link line 1 and head Opening and ending tag mismatch: link line 1 and html EndTag: '
  • Failed loading XML...

عبادت به جز خدمت خلق نیست!

  • دوشنبه, 28 فروردين 1396

حبیب صادقی – نزدیک است دیگر. آخر اردیبهشت را می گویم. همان موعدی که به قول یکی از دوستان زمان شمارش جوجه است. و خیلی از مدیران شورا یکی پس از دیگری شروع به ارایه آمار برای تثبیت موقعیت خویش می کنند. البته فارغ از عزیزانی که عزمی جزم کرده و برای گرفتن سکان این کشتی همیشه در گل مانده تلاش خود را به منصه ظهور می گذارند.

 جدایی از تمامی این قصه ها و جدالهای همیشگی بر سر "لحاف ملا" بایسته می نماید؛ دانسته عمل کردن، روشی است منطقی برای دست یازیدن به "آنی" که صلاح کار است. توجه به کارکرد و عدم آن توسط افراد در زمان تصدی و مسوولیت، خود تا حد زیادی بیانگر اصلح بودن یا نبودن یک فرد می تواند باشد!

مثلا مشکلات شهرها و روستاها؛ بدین حال که تا کنون با تصدی مسوولین فعلی یا قبلی، کدام یک از مشکلات موجود سلسله دار و مرتبط حل شده و وعده عملیاتی شدن آن تا چه زمانی تشخیص داده شده و تا کی حل خواهد شد!؟

 از دیر زمان و در موقع انجام تبلیغات بسیار شیرین انتخابات؛ وعده های زیادی برای کسب و جذب آرا داده می شده و پس از انتصاب و گذشت زمان تصدی، بسیاری از آنها به ورطه فراموشی سپرده شده است!

 اما بایستی با نگاهی متعمق راست را از کژ و سره را از ناسره فرق گذاشت! این امر نه تنها در انتخاب اعضا شورا شهر و روستا که حتی در انتخابی مانند ریاست جمهوری و سایر رفراندوم ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. چون شهروندی که نا آگاه انتخابی نادانسته و نه از سر تعمق انجام می دهد و از حقوق خود در برابر مسوولین بی اطلاع باشد؛ در کوچکترین مسایل زندگی خویش نیز آسیب پذیر است و در اینجاست که؛ "خود کرده را تدبیر نیست"!

در هر حال "مسوول پاسخگو" در برابر پرسش و پرسشگر معنا می یابد؛ پس بایستی با نگاهی صحیح گزینه ای مطلوب و مقبول را برای تصدی برگزینیم! (آنی که طفره نرود و بداند که خادم مردم است نه ارباب) در این میان فارغ از هر حزب و گروه؛ ولایتمدار و پایبند به ارزشهای انقلاب بودن بهترین ویژگی برای انتخاب است. (البته: یافتن، شناسایی و انتخاب چنین مدیری نیز سخت است و کار با اما و اگر به جایی برده نمی شود)

 جایی جای این سرزمین گهر خیز، مستعد ترقی و پیشرفت است. ان شاء الله با همتی خوب؛ باز حماسه ای شگرف آفریده شود و در این راستا مسوولین نیز فارغ از هر جناه، خود را تافته ای جدا بافته ندانند و در برابر رای و خرد جمعی، خویش را موظف به انجام وظیفه نمایند. سخن آخر نیز؛ آن و آنانی که این بار را سنگین می بینند؛ تا حق الناسی بیش بر گردنشان افزون نشده بقای پست را به لقای آن ببخشند!

باشد تا از رستگاران باشیم!

منتشر شده در یادداشت
کد خبر: 1257

خبر خوان

آخرین اخبار

اخبار

  •  
    مدیر عامل شرکت نفت سپاهان و لحظه تحویل
     
  •  
    استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت جوانان به
     
  •  
    دادخواهی عمومی مردم شاهرود از رییس جمهور
     
  •  
    استقبال از غرفه نفت سپاهان در نمایشگاه
     
  •  
    افتتاح مجموعه انبارهای سردار شهید سید
     

به روايت تصوير

حالت های رنگی