امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

اخبار مهم روز
بازنشستگان زیر تیغ عدالت - سه شنبه, 10 بهمن 1402 03:08
اقتصاد ایران، پیش و پس از انقلاب - سه شنبه, 10 بهمن 1402 03:08
درباره مهاجرت معکوس - سه شنبه, 10 بهمن 1402 05:50
درباره رابطه ایران و آمریکا - دوشنبه, 02 آبان 1401 23:15
پیام
  • Failed loading XML...
  • Failed loading XML... Opening and ending tag mismatch: link line 1 and head Opening and ending tag mismatch: link line 1 and html EndTag: '
  • Failed loading XML...

نقش تولید داخلی در اقتصاد کشور

  • سه شنبه, 26 ارديبهشت 1396
  • نوشته شده توسط 

کرامت احمدی مدرس دانشگاه انتخاب - امروزه در همه جوامع بشری، تولید از اهمیت خاصی برخوردار است و همه انسانها به نقش و اهمیت آن واقفند. تولید برای بشر اهمیت و ضرورت خاصی دارد زیرا به معنی زندگی است، رشد است، شکوفایی است، کار است، تلاش است، اشتغال است، بهرهگیری از طبیعت است، رفع نیازهای زندگی است، رفاه شخصی و عمومی است، استفاده بهتر از منابع موجود است - رفع مشکلاتی همچون بیکاری، تورم، مسکن و به حرکت درآوردن چرخ عظیم اقتصاد یک جامعه است. تولید عامل اصلی ایجاد استحکام در اقتصاد و سامان دادن اقتصاد و محور پیشرفت و توسعه کشور می باشد. ضرورت تولید داخلی  و شکل گیری و سامان یافتن آن تحولات بنیادینی در اقتصاد ملی و در نتیجه در معیشت مردم و بخصوص در حل مسایل و مشکلات اقتصادی زندگی ایجاد خواهد کرد. افزایش تولید داخل به افزایش صادرات کمک خواهد کرد و آن نیز به نوبه خود ضمن افزایش درآمدهای کشور به افزایش تولید منجر خواهد شد. سرمایه گذاری و مشکل جذب سرمایه های داخلی و خارجی را برطرف خواهد نمود. سرمایه های سرگردان که گاهی بسیار مضر به حال اقتصاد عمل می کند را قابل مدیریت می نماید. از امکانات و زیرساختهای موجود به نحو مطلوبتری استفاده می گردد. رشد علمی و صنعتی را به دنبال خواهد داشت و هزینه های سنگین اقتصادی کشور را همچون هزینه های واردات، حمل و نقل و وابستگیها را کاهش خواهد داد. دانش و تکنیک و فن آوریهای تولید در عرصه های مختلف را رشد داده و بویژه مهارتهای مدیریت در امر تولید بالا برده و با سایر کشورها قابل رقابت خواهد نمود. یکی از شرکت ها و گروه سرمایه گذاری که در راستای تولید داخلی و با هدف حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بر بروی منابع و نیروی انسانی گام های بلندی برداشته است- گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب میباشد. گروه سرمایه گذاری موفق و فعال که حدود 30 سال در عرصه تولید داخلی و و برافراشتن پرچم صنعتگری ایران حماسه آفریده است. این مجموعه با فعالیت خود هم در  داخل  و خارج از کشور – تولید و صنعت ایرانی را در خارج از مرزهای ایران گسترانیده و حرف های زیادی برای گفتن داشته است که در ادامه به فعالیت ها– موفقیت ها و اهداف این گروه سرمایه گذاری خواهیم پرداخت.  

گروه توسعه سرمايه گذاري انتخاب فعاليت خود را از سال 1367 باورود به عرصه صنعت لوازم خانگي آغاز كرد. هلدينگ لوازم خانگي گروه با در اختيار داشتن كاملترين و فراگيرترين محصولات در سبد مصرفي خانوار به عنوان مطرح ترين و بزرگ ترين توليد كننده در اين عرصه شناخته شده و با چند برابر فاصله نسبت به ساير رقباي خود پيشتاز است. اسنوا، دوو، تكنوگاز، حاير و بست از مطرح ترين برندهاي لوازم خانگي بازار ايران بوده كه كسب بالاترين ميزان رضايت مندي مشتريان با ارایه مطلوب ترين كيفيت ممكن را از اهداف خود قرار داده است. این گروه با اختصاص بخش قابل توجهی از سرمایه و درآمد خود بخش های تحقیق و توسعه، سیستم های مدیریت کیفیت و خدمات پس از فروش را به عنوان ارکان اصلی خواسته های مشتریان مورد توجه قرار داده و بر کلیه فرایند ها از ابتدای ترین مراحل طراحی، تامین و تولید محصول تا نصب و تامین قطعات را نظارت می نماید.گروه توسعه سرمايه گذاري انتخاب با اشتغال زايي 5000 نفر، 10 كارخانه توليدي با مساحت بيش از يك ميليون مترمربع و پيشرفته ترين ماشين آلات در خط توليد خود يكي از قطب هاي صنعتي ايران اسلامي به شمار رفته كه با بومي سازي دانش و فناوري توليد لوازم خانگي و احداث مجتمع هاي تحقيقاتي در جنوب شرق آسيا و همچنين اروپاي غربي نام خود را در رديف بزرگ ترين و پيشرفته ترين توليد كنندگان لوازم خانگي مطرح كرده است. كسب عناوين برتر ملي همچون واحد نمونه صنعتي، واحد برتر استاندارد، مركز نمونه تحقيق و توسعه، كار آفرين برتر، دريافت عاليترين نشان رعايت حقوق مصرف كنندگان  و دريافت گواهي نامه ها و استانداردهاي بين المللي در حوزه هاي گوناگون فعاليت از جمله جايزه كيفيت اروپا نشانگر استواري گروه انتخاب در اين عرصه و بر داشتن گامهاي اساسي با هدف نيل به افق هاي روشن است.گروه همواره با بروزرساني فناوري ها و تجهيزات در بخش توليد و مديريت سيستم هاي كارآمد، برنامه ريزي دقيق و مديريت شده اي را سرلوحه خود قرار داده است.


 گروه انتخاب با تاسيس و راه اندازي دفتر خود در نقاط مختلف دنيا نظير: كره جنوبي، ايتاليا، روسيه، تركيه، چين، امارات متحده عربي و بهره گيري از مشاورين ارشد بين المللي همواره در تلاش است تا همگام با تكنولوژي هاي روز دنيا حركت كند و با انتقال دانش جهاني به كشور، سيستم هاي توليد و مديريت در ايران اسلامي را با پيشرفت چشمگيري روبرو سازد. در بخش هلدينگ نفت، گاز و پتروشيمي نيز گروه انتخاب موفقت هاي به سزايي داشته و شركت هاي زيرمجموعه گروه در اين حوزه نيز جزء شركت هاي موفق عرصه انرژي به حساب مي آيند. طراحي پروژههاي احداث چند پالايشگاه در نقاط نفت خيز كشور بخشي از فعاليتهاي زير بنايي گروه است كه آينده اي روشن را متصور مي سازد. موسسه خيريه آلا در راستای ایفای نقش مسوولیت های اجتماعی و رسالتی كه گروه انتخاب در قبال جامعه بر خود لازم می داند تاسيس شده است. اين موسسه تبديل شدن به قطب علمي و عملي مديريت امور خيريه در كشور و پاسخگويي به نيازهاي جامعه در اين زمينه را از اهداف خود قرار داده است. در همين راستا مركز مراقبت هاي حمايتي و تسكيني انتخاب جهت ارایه خدمات طب تسكيني براي هزاران بيمار صعب العلاج در ايران براي اولين بار توسط اين موسسه در حوزه نظام سلامت راه اندازي شد. طب تسکینی با هدف کاهش و کنترل علایم آزار دهنده بیماری مانند درد، تهوع، تنگی نفس، برقراری ارتباط مناسب بیمار و افراد خانواده با پزشک، ایفای نقش می كند.

همچنیندانشگاه جامع علمي كاربردي انتخاب هم با هدف ارتقاء مهارت و دانش كاربردي افراد، انتقال دانش و تكنولوژي هاي روز دنيا به دانش آموختگان و ايجاد اشتغال و كارآفريني تاسيس شده و همه ساله جوانان زيادي را تحت آموزش هاي حرفه هاي خود قرار داده و روانه بازار كار مي كند. حال سوال اینجا مطرح می شود که آیا این مجموعه ها و شرکت های سرمایه گذاری و فرزندان انقلابی و بومی کشور همچون دیانی ها و حاج کاظمیان ها سزوار تقدیر و ستایش نیستند؟ آیا نباید نگاه دولت و مسوولان زیربط به چنین مجموعهای سرمایه گذار داخلی بیشتر باشد تا در جهت نیل به اهداف کشور و تولید داخلی گام های بلندتر و استوارتری برداشته شود؟!!!

منتشر شده در اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 1272

خبر خوان

آخرین اخبار

اخبار

  •  
    مدیر عامل شرکت نفت سپاهان و لحظه تحویل
     
  •  
    استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت جوانان به
     
  •  
    دادخواهی عمومی مردم شاهرود از رییس جمهور
     
  •  
    استقبال از غرفه نفت سپاهان در نمایشگاه
     
  •  
    افتتاح مجموعه انبارهای سردار شهید سید
     

به روايت تصوير

حالت های رنگی