امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

اخبار مهم روز
بازنشستگان زیر تیغ عدالت - سه شنبه, 10 بهمن 1402 03:08
اقتصاد ایران، پیش و پس از انقلاب - سه شنبه, 10 بهمن 1402 03:08
درباره مهاجرت معکوس - سه شنبه, 10 بهمن 1402 05:50
درباره رابطه ایران و آمریکا - دوشنبه, 02 آبان 1401 23:15
پیام
  • Failed loading XML...
  • Failed loading XML... Opening and ending tag mismatch: link line 1 and head Opening and ending tag mismatch: link line 1 and html EndTag: '
  • Failed loading XML...

  • با حضور وزیر اقتصاد و تنی چند از مسوولان استان کلید خورد؛
عملیات اجرایی ۴ ابرپروژه‌ فولادی شرکت گهرزمین در بردسیر

  • پنج شنبه, 20 مرداد 1401

احتساب _این مراسم عصر امروز پنج شنبه ۲۰ مرداد ماه با حضور سید‌احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، شهباز حسن پور نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس دکتر شیرازی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امید و جمعی از مسوولان استانی ،  شهرستان و مدیران فولادی در شهرستان بردسیر برگزار شد.


*۲.۵ میلیارد یورو برای اجرای طرح‌های فولاد بردسیر سرمایه گذاری میشود*
وزیر اقتصاد و دارایی در این مراسم با بیان این مطلب که برای ساخت این طرح‌های بزرگ اقتصادی ۲.۵ میلیارد یورو به ارزش ریالی چهارده هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد ،گفت: با تکمیل و ساخت این پروژه‌ها شهرستان بردسیر در جمع شهرهای بزرگ دارای صنعت فولاد قرار خواهد گرفت.
وی افزود: با اجرای این طرح‌ها همچنین برای ۵ هزار نفر به طور مستقیم و برای ۱۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.
وزیر اقتصاد گفت: با همت خوبی که بازیگران بزرگ اقتصاد داخلی داشتند و پیگیری خوبی که مقامات منطقه‌ای و محلی انجام دادند، منجر شد که به لحاظ عدد و رقم و ارزش، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که در سفرهای استانی شروع به فعالیت کرده و مشاهده شده در بردسیر شروع به کار کند.
خاندوزی ادامه داد: ان‌شاءالله که با اخذ مجوزهای لازم و شروع به فعالیت اجرایی شاهد به ثمر نشستن در ایام پیش رو باشیم و ثمرات منجر به افزایش رفاه و بهبود توسعه اقتصادی و رفع محرومیت از شهرستان بردسیر و حوزه استان کرمان شود.
خاندوزی تصریح کرد: یکی از اصول قطعی که خیلی مورد تاکید رئیس‌جمهور هست، این است که ما باید بتوانیم در عمل هزینه فعالیت تولیدی و اقتصادی را برای همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور کاهش دهیم و فعالیت اقتصادی کاملا پیش‌بینی‌پذیر کنیم اما برای فعالیت اقتصادی متاسفانه در عمل هنوز بخش‌هایی از دستگاه‌های اجرایی یا نهادهای استانی و شهرستانی در این مسیر همکاری لازم را ندارند و سنگ‌اندازیی‌هایی می‌کنند.
وی گفت: ما تلاش کردیم در وزارت اقتصاد و دارایی از طریق پنجره واحد و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ، مسئله تسهیل صدور مجوزها را پیگیری نماییم و تا حد ممکن زمان اخذ مجوزهای لازم، هزینه اخذ مجوزها و امکان اعمال نظر سلیقه مدیران و دستگاه‌ها را کاهش و به سمت شرایط بهینه حرکت نماییم و بی شک از این پس کمک های ویژه ای در این راستا صورت خواهد گرفت تا زمان اخذ مجوزها به ‌نحوی باشد که مدیران عامل و تولیدکنندگان خبرهای خوشی بشنوند.
خاندوزی در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمان یکی از استان‌های موفق در توسعه اقتصادی، صنعتی و معدنی است که نقشی نمونه برای سایر استان‌های کشور دارد.

*دغدغه های اقتصادی گهرزمین در عملیات اجرایی ۴ ابرپروژه‌ فولادی بردسیر مطرح شد*
محمد فلاح مدیرعامل شرکت گهرزمین در این مراسم به بیان دغدغه ها ی اقتصادی این شرکت پرداخت.
وی با اشاره به وضعیت صادارت گندله تولیدی گفت: اگر سال گذشته میخواستیم گندله صادر کنیم به ازای هر تن ۲۵۰ دلار آورده داشتیم ولی ما همانند دیگر تولیدکنندگان صادر نکردیم .
فلاح گفت:با توجه به سیاستهای اقتصادی در پاره ای از کشورها مانند چین مبنی بر استفاده از آهن قراضه در صنعت ساختمان سازی قیمت گندله به طرز عجیبی کاهش پیدا نمود به طوریکه در مقاطعی قیمت گندله به ازای هر تن ۲۵۰ دلار بود که ما همچون سایر تولیدکنندگان ایرانی اقدام به صادارت ننمودیم پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین و کاهش نسبی قیمت به ۱۵۰ تا ۱۶۰ دلار ،باز هم به دلیل عدم برنامه و عدم اطلاع از سیاستهای اقتصادی کشور مبدا با این قیمت نیز تولیدکنندگان اقدام به صادرات ننمودند. در حال حاضر قیمت این محصل به ۱۱۰ دلار در هر تن کاهش پیدا کرده است.این میزان کاهش در قیمت محصول ضررهای هنگفتی را متوجه تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی نمود.
وی افزود: خواهش ما از شما این است که در هیات دولت مطرح نمایید که در کشورهایی که ما در آنها مراودات اقتصادی زیادی داریم سفیران ایران در آن کشورها دارای تخصص در حوزه اقتصاد بوده و تمرکز و دغدغه اصلی آنها نیز همین مسائل باشد به طوری که شرکتهای ایرانی بتوانند قبل از، از دست رفتن فرصتها اقدام به سیاستگذاری و تدوین استراتژی برای صادارت و واردات نمایند.
فلاح در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از دغدغه های ما، تعدد مراکز تصمیم گیری و افزایش بیش از حد نیروهای دولتی است و این مشکل مربوط به این دولت و آن دولت نیست بطوریکه برای یک کار کوچک که همه مسوولین دولتی، مسوولین قضایی و ستاد رفع موانع اقتصادی با آن موافقت کرده اند، متاسفانه در سایر مراکز تصمیم گیری با این کار مخالفت شده است.
مدیرعامل شرکت گهرزمین در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز ماست به طوریکه بسیاری از مشکلات امروز ما ریشه در این معضل دارد،افزود:شرکت گهرزمین با هدف ایجاد اشتغال در راستای برنامه های توسعه بالادستی اقدام به ایجاد اشتغال چندین هزار نفری نموده است.
وی افزود:یکی از مشکلات این شرکت در سایت سیرجان مباحث مربوط به محیط زیست و مخالفت این سازمان برای واگذاری زمین می باشد به طوریکه در حال حاضر این شرکت برای تخلیه و انباشت باطله ای خود زمین لازم را در اختیار ندارد..
فلاح در ادامه بیان داشت: شرکت گهرزمین در زمینه بومی سازی صنعت و مهندسی معکوس در سال های اخیر توان و انرژی زیادی صرف نموده است به طوری که در حال حاضر بسیاری از دستگاهها و خطوط تولید مورد نیاز، بومی سازی شده است.

*با اجرای پروژه های بزرگ، معضل بیکاری در سیرجان و بردسیر ریشه کن می شود*
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت : اجرای پروژه های بزرگ ۱۴ هزار میلیارد تومانی در بردسیر و ۴ هزار میلیارد تومانی سیرجان نقطه عطفی در توسعه اقتصاد این منطقه خواهد بود که میتوان امیدوار بود فقر و بیکاری در بردسیر و سیرجان ریشه کن شود.
شهباز حسن‌پور در این مراسم با بیان اینکه مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی قلب تپنده دولت است اظهار داشت: بحث صادرات نسبت به سال‌های اخیر افزایش چشمگیری در استان داشته است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان بردسیر امروز با این پروژه به سمت ریشه‌کنی فقر حرکت می‌کند، افزود: بخش لاله‌زار در این شهرستان بیش از ۳ هزار هکتار گل محمدی دارد و بهشتی برای کارآفرینی است.
حسن‌پور با تأکید بر اینکه شعار باید به عمل تبدیل شود عنوان کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور اجرا نشده و شرکت‌های خصولتی جای شرکت‌های خصوصی را گرفته‌اند و شعار عدالت محوری باید اجرایی شود.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر جلوگیری از خام‌فروشی بیان داشت: ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه در سیرجان و بردسیر امروز عملیات اجرایی شروع شد.
حسن‌پور با اعلام این مطلب که بیش از دو سال مطالعات کامل در خصوص این ابرپروژه انجام شده و هم‌اکنون تجهیز کارگاه صورت گرفته، همه زیرساخت‌ها فراهم شده و مشاور، ناظر و پیمانکار انتخاب شده‌اند، بیان کرد: این هدیه‌ای است که از طرف بخش خصوصی در آستانه سفر رییس دولت در راستای ایجاد اشتغال و تولید و حل همیشگی معضل بیکاری تقدیم مردم شریف شهرستان بردسیر و نیز مردم سایر شهرستان‌های استان کرمان می‌شود.

*به بردسیر توجه بیشتری شود*
حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت اباعبدالله و ایام محرم،طی سخنان کوتاهی خواستار توجه بیشتر مسوولین به بردسیر شد.
وی گفت: با اینکه بردسیر در ۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، ولی مناطقی در این شهر وجود دارد که از جنوب استان نیز محروم تر است و نیاز به توجه بیشتر دارد .
امام جمعه بردسیر در ادامه افزود: شهرهایی مانند لاله زار، نگار و مخصوصا  گلزار در حوزه های فرهنگی، معیشتی و ورزشی محدودیت هایی دارند و خدا را شاکریم و امیدواریم با افتتاح این طرح ها و به ثمر نشستن آنها شاهد خیر و برکت در شهرستان باشیم .
وی اظهار امیدواری کرد با عمل به مسوولیت اجتماعی مجموعه فولاد و شرکت گهرزمین، شاهد اینگونه محرومیت ها در شهرستان نباشیم.

*حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی و ایجاد اشتغال اولویت اصلی فرمانداری است*
حمزه وفایی سرپرست فرمانداری بردسیر در این مراسم اظهار داشت: همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان، عملیات احداث پروژه بزرگ فولاد گهرزمین در بردسیر رسما آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پیگیری و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال اولویت اصلی فرمانداری است افزود: با احداث این پروژه دغدغه اشتغال شهرستان به حداقل خواهد رسید.
وفایی در ادامه افزود: تعامل و همدلی نزدیک همه ارکان حاکمیتی در شهرستان با یکدیگر و با بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز انجام اقدامات بزرگ شود.

شایان ذکر است این ابر پروژه ها شامل، احداث ۲ واحد مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت ۳/۴ میلیون تن در سال که به صورت مستقیم تعداد ۵۲۰ نفر و ۱۵۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم در زمان بهره برداری اشتغال ایجاد می کند، احداث کارخانه ذوب و ریخته گری به ظرفیت ۳میلیون تن در سال با اشتغال مستقیم برای ۸۵۰ نفر و غیرمستقیم برای ۲۲۹۵ نفر، احداث کارخانه نورد گرم (فولاد آلیاژی) به ظرفیت ۳میلیون تن در سال با اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۶۰ نفر و احداث ۲ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت هر کدام ۵۰۰ مگاوات که برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد، می باشد.

منتشر شده در اخبار برگزیده
کد خبر: 6441

خبر خوان

آخرین اخبار

اخبار

  •  
    استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت جوانان به
     
  •  
    دادخواهی عمومی مردم شاهرود از رییس جمهور
     
  •  
    استقبال از غرفه نفت سپاهان در نمایشگاه
     
  •  
    افتتاح مجموعه انبارهای سردار شهید سید
     
  •  
    دولت سیزدهم و تالاب هامون
     

به روايت تصوير

حالت های رنگی