• شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • السبت 12 شوال 1445
  • Saturday 20 April 2024
اقتصاد مقاومتی

در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان؛

استفاده از ظرفیت های نهفته پادگان های آموزشی، اردوگاههای نظامی و مراکز انتظامی

   31 مرداد 1395  5702

کیاست- کشور ما اکنون در جنگ اقتصادی به سر می برد، جنگی که ملموس پذیری اش برای مردم نسبت به جنگ نظامی کمتر است و متاسفانه خاکریز دشمن اکنون به پشت سفره های مردم رسیده؛ چرا که وابستگی به اقتصاد تک محصولی در صادرات نفت داریم. همه ما - مسوولین و مردم- سه وظیفه داریم؛ اول اینکه تکلیف خود را بشناسیم، دوم بدان عمل کنیم و سوم مقاومت کردن است مانند حمایت از تولیدات داخلی.

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در مصاحبه ای اختصاصی با کیاست ضمن اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: حدود 3 سال پیش بنا به درخواست دولت و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی» و ایجاد طرح های تولیدی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت تحقق منویات رهبری، بسیج مستضعفین وارد عمل شد. ملت ما تحریم های بسیاری را در حوزه های نفتی، ارزی و پولی پشت سر گذاشته است و یکی از تحریم هایی که ذهن مسوولین را به خود معطوف ساخته، تامین حوزه امنیت غذایی مردم است. به همین منظور، قرارگاهی در تهران با حضور وزرای محترم، مسوولین دستگاههای مربوطه با عنوان «قرارگاه جهاد اقتصادی» و با مسوولیت بسیج مستضعفین (سردار نقدی) تشکیل شد.

محسن دانشور درباره میزان کم شدن وابستگی داخلی استان خاطر نشان کرد: در استان 13 سرفصل مشخص شده که با برگزاری دوره های آموزشی، مشاوره تیم کارشناسی در مرکز استان و نواحی مورد نظر، پرداخت تسهیلات و کمک به فروش محصول همراه است.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم استان اصفهان در جذب اعتبارات و توزیع تسهیلات و هم چنین طرح های اقتصاد مقاومتی در سطح کشور افزود: با توجه به خشکسالی منطقه و نبود آب در روستای فارفان یکی دو نمونه از سرفصل های اقتصاد مقاومتی را اجرا کردیم تا مردم از نزدیک نظاره گر آن باشند که این امر هم به حمد الله به موفقیت انجامید و روستای فارفان به عنوان اولین «دهکده اقتصاد مقاومتی» شناخته شد و در صدد اقدام به دومین دهکده اقتصاد مقاومتی در روستای اراضی مبارکه هستیم.

وی در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی در پادگانهای نظامی یادآور شد: یکی از مباحث مهم در اقتصاد مقاومتی که باید بدان توجه ویژه ای شود، استفاده از ظرفیت  های نهفته و بدون استفاده مجموعه پادگان های آموزشی، اردوگاههای نظامی و مراکز انتظامی در حوزه کشاورزی، دام وطیور است که به حمدالله این اتفاق در سپاه افتاده است.

هم چنین افزود: طی توافقی که با فنی حرفه ای و ادره ترویج جهاد کشاورزی انجام شده، اعلام مربی با سازمان های مذکور و فضا و نیرو و پایه کار از سوی ما انجام و اعطای گواهینامه از سوی مراجع ذیربط برای کارآموزان انجام می شود و با مراوداتی که با سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته، تصمیم به برگزاری دوره های آموزشی صنایع برتر استان در بین نیروهای وظیفه داریم.

محسن دانشور درباره میزان تولیدات و صادرات محصولات اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بخشی از محصولات قارچ شرق استان با کمک یکی از تولیدکنندگان قارچ به صورت بلانچ شده به کشور روسیه و بخشی از تولیدات بلدرچین با استفاده از برند کشتارهای معروف به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می شوند.

وی در مورد جایگاه تخصصی نگاه کردن به کار و بردن آموزش به سمت و سوی کاربردی و حرفه ای شدن افزود: متاسفانه خیلی از آموزش های دانشگاهی ما به صورت تئوری است و واحد های عملی کمی دارد. بنا بر فرمایشات رهبر توجه به شرکت های دانش بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی، بر الزامی بودن حضور در کلاس های آموزشی و کاربردی برای متقاضیان تسهیلات و آشنایی افراد با واقعیت های بازار و علم روز تاکید داریم.

وی در خصوص همراهی دولت گفت: متاسفانه شاهد اقدام ویژه ای از سوی دولتمردان در این زمینه نبوده ایم. نگاه مسوولین به ظرفیت های موضوع باید پایین به بالا باشد و براساس نیاز متقاضی یکسری از قوانین را تعدیل کنند. برخی از قوانین موجود در کشور به سال های گذشته بر می گردد، در حالی که برخی از شرایط تغییر کرده اند و نیاز به تعدیل شدن برخی از آنها احساس می شود.

همچنین افزود: استان اصفهان، تنها استان در کشور است که به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اینترنتی www.ebsvam.ir  تسهیلات پرداخت می کند.

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان به صعود رتبه کشت زعفران استان از هشتم به سوم، چهارمی کشور اشاره کرد و تولید 612 تن گوشت سفید ماهی (هم سردآبی و هم گرم آبی)، 1344 تن قارچ، 180 تن گوشت و 93 تن تخم مرغ از پرورش مرغ بومی و خروس، 399 تن گوشت شتر مرغ و 4000 قطعه جوجه آن، 272 تن گوشت سایر ماکیان، 272 تن تولید کود کمپوست آلی، 173 تن تولید عسل، 865 تن محصولات باغی، 6180 تن محصولات گلخانه ای، 8424 تن شیر خام و 656 تن گوشت از پرورش دام سبک و سنگین و فعالیت 150 واحد صنایع تبدیلی ( خشک کردن، پودر کردن، بسته بندی، اسانس گیری و...) در سطح استان با تسهیلات 40 میلیارد تومان را از نتایج فعالیت های سال گذشته خواند.

وی در پایان اظهار داشت: صد میلیارد تومان تسهیلات عقود اسلامی به صورت وام 10 میلیونی قرض الحسنه با نرخ 16 درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفته که ماحصل آن ایجاد عرصه های تولیدی اقتصاد مقاومتی قریب به 7500 واحد در سطح استان و ایجاد اشتغال برای 9500 نفر بصورت مستقیم بوده است. 

برچسب‌ها

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس