• جمعه 7 ارديبهشت 1403
  • الجمعة 18 شوال 1445
  • Friday 26 April 2024
فرهنگی

در پاسخ نامه اي به استاندار اصفهان...

   13 خرداد 1396  302

هزار نکته باریک تر ز مو اینجاست

نه هرکه سر بتراشد قلندری داند

سيد حسين عامليان - اخیرا نامه ای از طرف "انجمن فرهنگی روابط عمومی اصفهان" به استاندار محترم استان اصفهان در مذمت مدیر محترم روابط عمومی آن استانداری ارسال گردیده است.

شناخت کاملی از مدیر محترم روابط عمومی استانداری وقصددفاع از ایشان را ندارم،اما آن انجمن مدعی فرهنگی و غیر انتفاعی بودن را کاملا واتفاقا از بدو تاسیس می شناسم.

مجموعه مذکور چند سال قبل با حضور عده ای از متخصصان وپیشکسوتان روابط عمومی در اصفهان شکل گرفت،اما طولی نکشید که اعضای آن متوجه شدند عده ای دراین مجموعه بهاستفاده نابجا از نام انجمن پرداخته اند.لذا متخصصان وپیشکسوتان این رشتهاین مجموعه را ترک کردند وآن انجمن سر در لاکِ خود به استفاده های نا معقول و نامنقول ادامه داد.

دلیل نگارش مکتوب حاضر آن است که اینجانب از دانش آموختگانِ اولین دوره روابط عمومی واز شاگردان مرحوم پروفسور حمید نطقی(پدرروابط عمومی ایران) هستم وسالهای متمادی مدیریت این رشته را در  مجموعه های بزرگ علمی فرهنگی، تحیقاتی و آموزشی کشور برعهده داشته اموخاک این رشته را در حد پیشکسوتی خورده امااکنون احساس وظیفه و تکلیف میکنم که جهت تنویر افکار عمومی و هم استانداری محترم اصفهان مطالبی را ارایه نمایم؛

1- سیاق نامه مذکور و ادبیات بکار رفته یِ آن حکایت از غرض ورزی آشکار انفرادی و تحریر حکم قصاصِ قبل از جنایت و محاکمه است. دراین مورد شک ندارم، چون اگر از سر دلسوزی بود این چنین مکاتبه نمیشد. و نشان میدهد که "این انجمن" شیوه نامه نگاری ساده را هم نمیداند.

2-  به نظر مي رسد غیر انتفاعی خواندن انجمن مذکور بر اساس دلایل آشکار و قابل ذکر، قابل قبول نباشد.

3- بسیار بدیهی است که نامگذاری یک انجمن با پیشوند (فرهنگی) هرگز ملاک فرهنگی بودن آن نیست و باید در محل خود پاسخگو باشد.

حکایت پدری که: (نام فرزندش را رستم نهاد و چون فرزند بزرگ شد، پدر بواسطه نامش از او میترسید!)

4-  لذا چون فرهنگی صرفا با نام گذاری محقق نمی شود و فرهنگی بودن استاندارد و معیارهای لازم را طلب میکند و این انجمن از حداقل آن معیار ها بی بهره است، بنابراین با توصیح ذیل:

4-1 گفته مي شود دبیر این انجمن هیچگونه تخصص علمی و دانشگاهی در رشته روابط عمومی ندارد و در صورت صحت موضوع 22 سال است با غیر تخصصی اداره کردن این انجمن، آشفتگی فراوانی در کلان شهر اصفهان در این رشته ایجاد کرده است و در حقيقت در این مدت جایی را به ناحق اشغال کرده و باعث رکود فعالیت این رشته گردیده است.

4-2 بقول نویسنده آن نامه ِمغرضانه، روابط عمومی های استان در انعکاس فعالیت های دولت بسیار ضعیف عمل کرده تا جایی که رییس جمهور و معاون اول محترم باید خود شخصا قدم پیش گذارند.  

اکنون سوال این است :

انجمن شما دراین 22 سال ادعایی  چه بر سر روابط عمومی استان آورد که چنین شد که مینمایید؟

مگر دولت فقط وزارت کشور است که بدون هیچ انصاف معرفیِ فعالیت های چشمگیر دولت را از روابط عمومی استانداری مطالبه میکنید؟

عدم اطلاع رسانی کارهایِ عظیمِ دیگر  بخشها ی دولت چه شد؟

کدام پژوهش، کدام آموزش کدام تالیف انجام شد؟

درآمد هایی را که از روابط عمومی ها دریافت کردید کجا حسابرسی کردید؟

چرا سازمانهایی که تمکن مالی داشتند پولشان را بابت دریافت لوح تقدیرِ شما هزینه کردند و به دلیل پولی کردن روابط عمومی ها کسانی را که در این حرفه مقدس بیشترین فعالیت های تخصصی را انجام دادند بی انگیزه کردید؟ اینها خیانت بود نه خدمت!

مگر استانداری کل دولت است که وظیفه ای را که 22 سال با ضعیف ترین و غیر حرفه ای ترین رفتارها نتوانستید سامان دهید و با کج سلیقه ترین روش گذراندید اکنون از استانداری و استاندار محترم و روابط عمومی او مطالبه میکنید؟

شاید عدم همکاری آنان با انجمن شما بخاطر نداشتن پاسخ همین سوال هاست و همین نابسامانی انجمن شماست که: نه خود کردید نه اجازه دادید متخصصینش انجام دهند، و اکنون با بر طبل دیگرانِ بیگناه کوبیدن خود را مبرا میکنید.

چون نیک نظر کرد پرخویش درآن دید

گفتا زِ که نالیم که از ماست که برماست

اکنون دیگرزمانِ آن  که«مار»را نقاشی کنیم و بخوانیم «مار» گذشته است.

از خداوند متعال برای خادمان دلسوز کشور و استان عزیز اصفهان آرزوی توفیقات بیشتر مسالت داریم و انشالله خدمات آنان مرضی حق تعالی قرار گیرد. و به چوب لای چرخ گذاران بصیرت عنایت فرماید.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس