• سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
  • الثلاثاء 22 شوال 1445
  • Tuesday 30 April 2024
اخبار برگزیده

یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه محیط ‌زیست؛ گواه اهتمام فولاد مبارکه به توسعه پایدار

   25 خرداد 1401  76

احتساب - کیاست - با توجه به شرایط نامناسب محیط زیستی در اقلیم ایران، دور از انتظار نیست که زیست‌بوم کشور به‌زودی دچار بحران شود و  این بحران روزبه‌روز زندگی و سلامت جسمی و روانی افراد را بیشتر دچار مخاطره کند.

وضعیت اضطرار محیط‌زیست در شرایط کنونی، نیازمند برنامه‌ریزی اصولی، اتخاذ تصمیم‌های جسورانه، اختصاص بودجه‌های لازم و عزم و اراده حاکمیت، دولت و فرد فرد جامعه است تا بتوان ضمن پرهیز از تجاوز بیشتر به زیست‌بوم، از بروز عوارض جبران‌ناپذیر در زندگی انسان‌های امروز و نسل‌های آینده جلوگیری کرد.

وضعیت اقتصادی کشور به‌گونه‌ای است که نهادهای متولی، امکان سرمایه‌گذاری در حوزه محیط‌ زیست را ندارند و این مساله، لزوم توجه، تمرکز، اختصاص بودجه و سیاست‌گذاری شرکت‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی را که در مسوولیت‌های اجتماعی فعالیت دارند دوچندان می‌کند.

توسعه و رشد اقتصادی، زمینه تکامل و پویایی جامعه است و طبیعی است توسعه، بدون توجه به محیط ‌زیست، بی‌معناست. ما تنها یک زمین‌داریم و باید تلاش کنیم که مقصود هر فعالیت اقتصادی، توسعه پایدار جامعه باشد، توسعه‌ای که زندگی انسان‌های کنونی را دچار مخاطره نکند و توانایی نسل‌های آینده در تأمین نیازهای خود را به خطر نیندازد.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یک شرکت صنعتی بزرگ، در طول سه دهه فعالیت خود، در کنار توسعه صنعتی و اقتصادی، توجه به محیط ‌زیست و حراست از آب، خاک و هوا را در صدر کلیه اقدامات خود قرار داده، گام‌های مهمی را در حفاظت از طبیعت برداشته و بالغ‌بر یک میلیارد دلار در این زمینه هزینه کرده است.

دریافت اولین گواهی‌نامه نظام مدیریت محیط‌زیست در میان واحدهای صنعتی کشور، دریافت گواهینامه مشارکت در برنامه کاهش گازهای گلخانه‌ای از طرف انجمن جهانی فولاد، اخذ بالاترین نشان جامعه مدیریت سبز اروپا و بنیاد جهانی انرژی، دریافت بالاترین نشان کیفیت و محیط‌زیست (نشان طلایی) از بنیاد بین‌المللی EFQM و دریافت تندیس زرین کیفیت و محیط‌زیست از سازمان بهره‌وری و تعالی سازمانی، گواهی بر این ادعاست که شرکت فولاد مبارکه از ابتدای کار، متعهد به مسایل محیط‌زیستی بوده و با به‌کارگیری روش‌های مناسب، بهبود مستمر و مداوم عملکردها، سنجش، ارزیابی و انطباق کلیه فعالیت‌های توسعه و بهره‌برداری مطابق با مقررات زیست‌محیطی و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه محیط ‌زیست، تلاش مضاعفی را در این راستا مصروف داشته است.

علاوه بر این مسایل، پایش مستمر آلایندگی‌ها، استانداردسازی و تدوین دستورالعمل، کنترل عملیات در راستای کاهش انتشار آلاینده‌ها و پایش مستمر وضعیت آلایندگی هوا، کاهش مصرف آب، توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب منطقه و تصفیه و بازچرخانی آب، از دیگر اقداماتی است که این واحد صنعتی را در توجه به آلایندگی‌های خاک، آب‌وهوا در تراز جهانی و سرآمد کشور قرار داده و توانسته است رکورد کمترین حجم آب مصرفی به ازای هر تن تولید فولاد را در مقایسه با مصرف شرکت‌های بزرگ فولادساز جهان به خود اختصاص دهد.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس