• شنبه 15 ارديبهشت 1403
  • السبت 26 شوال 1445
  • Saturday 04 May 2024
اقتصادی

ایدرو: ایران 2 درصد از نیازهای كالایی منطقه را تامین می كند

   11 ارديبهشت 1398  183

 احتساب - قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با بیان اینكه در حوزه صادرات ظرفیت و توانایی های خوبی در كشور وجود دارد، گفت: ضروری است توانمندی های خود را افزایش دهیم، زیرا ایران اكنون 2 درصد از نیازهای كالایی منطقه را تامین می كند.

به گزارش پایگاه خبری احتساب به نقل از ایدرو، «بهزاد اعتمادی» در نخستین گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال «رونق تولید» افزود: امروز صنایع كشور امكان تامین نیازهای كشورهای همسایه را دارند.
به گفته وی،حفظ و تثبیت ظرفیت های موجود با توجه به تحریم های ظالمانه آمریكا و نیز داخلی سازی قطعات به عنوان اولویت های كاری محسوب می شود.

اعتمادی یادآور شد:امروز با تخصیص 10 تا 15 درصد بودجه، ایجاد یك واحد تولیدی جدید را می توان با نوسازی صنایع ظرفیت واحدهای موجود را كامل كرد و به هدف افزایش تولید دست یافت.

قائم مقام ایدرو همچنین عمق بخشیدن به داخلی سازی بیشتر قطعاتی را كه ارزبری دارند، از دیگر اولویت های ایدرو در سال 98 برشمرد.

حمایت از خودكفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است.
بررسی عملكرد صادرات غیرنفتی در سال 97 نشان می دهد كه بخش صنعت با سهم 44 درصد بیشترین ارزش حاصله را به خود اختصاص داد، این درحالی است كه در سال 96، سهم صنعت 40 درصد ثبت شده بود.

جمع صادرات غیرنفتی پارسال به وزن 117 میلیون و 228 هزار تن ثبت شد و نیز 44 میلیارد و 310 میلیون دلار ارزش داشت، درحالی كه سال 96 بالغ بر 132 میلیون و 882 هزار تن به ارزش 46 میلیارد و 982 میلیون دلار بود، مقایسه عملكرد سال گذشته با سال 96 از نظر وزن و ارزش به ترتیب 12 و 5.7 درصد كاهش نشان می دهد.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس