• پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
  • الخميس 24 شوال 1445
  • Thursday 02 May 2024
فرهنگی

لشگر فرهنگی 3 هزارنشریه ای کشوری

   03 بهمن 1394  307

زینب هاشمی - نخستین گردهمایی سه روزه آموزشی- تفریحی اعضای اتحادیه مطبوعات محلی با حضور 100 نماینده از نشریات محلی سراسر کشور در تهران برگزار شد.

این گردهمایی درحالی برگزار شد که دبیر کمیسیون فرهنگی کلانشهرهای کشور در شهرداری تهران آماری تلخ از وقایع جامعه را به خبرنگاران داد. آماری که صد البته با  آن آشنا بودند و آنان که در حوزه اجتماعی فعالیت داشتند از این آمار، تلخ تر را هم در ذهن خود مرور می کردند، اما بعلت عدم مجوز انعکاس، بیانش تنها شکنجه ای بر روح شان بود.

دکتر عادل مزاری که نشریات محلی عضو اتحادیه را لشگر فرهنگی سه هزار نشریه ای کشور می دانست در خصوص آسیب های اجتماعی و نقش مطبوعات در بیان، پیگیری و رفع آن سخن راند، از بیان آسیب شهرستان زادگاه خود نیز ابایی نداشت و گاه نظر می رفت که خود در سرازیری این شهرستان دستی دارد اما واقعیت این نبود متاسفانه آنچه در میان عموم چون لنگری در ساحل دریا پهلو گرفته بود را بیان می کرد. لنگری که کشتی اش مشخص نیست چه ابعادی دارد و کی در دریای انسانیت غرق خواهد شد! شاید روح انسانیت درش آرام گیرد. اعتیاد در استان سیستان و بلوچستان، استانی که شاید یکی از مرزهای ورود مواد مخدر است و اما هستند مردمان غیور همیشه در صحنه اش که اجازه نمی دهند چنین صحبتهایی استان شان را کوچک شمرد مانند باقی شهرستانها و استانهای میهن عزیزمان ایران.

دکتر مزاری از آمار کارتن خواب ها و کاهش سن فحشا به 11 سالگی اشاره داشت به آمار رتبه اول بودن کشورمان در بدمستی و مصرف مشروبات الکل و این مشکل اصلی! عدم بیان واقعیات، جامعه را روز به روز بیشتر غرق می کند، وظیفه و رسالت مطبوعات بیان واقعیات است همچنان که امیرالمومنین می فرماید: حقیقت را بگو ولو اینکه حق بر علیه تو باشد!

و تیتروار ادامه داد: نشریات محلی باید ملاک کار خود را حق گویی قرار دهند تا دیگر بار فرخی یزدی ها، میرزاده عشقی ها در جامعه رشد کنند...

جامعه مجیزگویی محکوم به فروپاشی است، این اقتصاد مبتنی بر رباست که به زمین خورده است...

چرا جوانان ما لامذهب شدند؟، چون ما دین را ابزار قرار داده ایم و مستندا به فیلم تلویزیونی مدینه اشاره کرد و...

زمانی که صدا و سیما گل و بلبل نشان ملت می دهد؛ این وظیفه مطبوعات محلی است که واقعیات را به قلم تحریر درآورد!!!

تمام این جملات در نخستین گردهمایی اعضای اتحادیه مطبوعات محلی مطرح شد، جملات تکان دهنده و تاثیرگذار

گزارش یکساله اتحادیه را هم آن قدر که نیاز است بدانید از سایت اتحادیه مطبوعات محلی اتخاذ کنید چرا که دکتر حیدری رئیس اتحادیه مطبوعات در این گردهمایی مختصر توضیحی از شروع فکر تاسیس در سال 91 و آغاز رسمی فعالیت در مهر 93 داد و قدم های تاثیرگذار در مطبوعات محلی را مطرح کرد که صدالبته باید گفت؛ الحق والانصاف اقدامات مهمی بوده اند!

یکی از این اقدامات حائز اهمیت اصرار بر آموزش بوده که در سه روز متمادی آموزش و تفریح بر قسمتی از این امر نیز واقف شدیم. آن هم با حضور اساتید برجسته از جمله دکتر کتابدار که در حوزه اشتباهات خبرنویسی در مطبوعات ایران اطلاعات جامعی به ما منتقل کردند و استاد فرهیخته ی 60 ساله دکتر مختاریان که با علم و سن زیاد به اعضای حاضر در خصوص سواد بصری رسانه و گرافیک در مطبوعات آموزش دادند.

در این دوره کوتاه مدت اعضای حاضر از اتحادیه مطبوعات محلی به همت روسای اتحادیه و هماهنگی شهرداری تهران از اماکن تفریحی همچون پل طبیعت، باغ پرندگان، برج میلاد و... بازدید کردند و در خصوص قدمت، تاریخچه و... اطلاعات کسب نمودند.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس