• پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
  • الخميس 24 شوال 1445
  • Thursday 02 May 2024
اقتصادی

در آئین بهره برداری از 8 طرح خدماتی اصفهان مطرح شد

دردهای مزمن امروز مردم؛دردی به نام آلودگی هوا

   29 دی 1394  277

چرا دولت 6 سال است به تعهدات خود برای واگذاری اتوبوس به اصفهان اقدام نکرده است! قرار نیست که تنها شهرداری و مردم بار حمل و نقل عمومی را به دوش بکشند.

شهرداراصفهان درآئین بهره برداری از 8 طرح خدماتی شرکت اتوبوسرانی اصفهان و 170 دستگاه اتوبوس یورو 3 به مردم ضمن بیان مطلب فوق گفت: متاسفانه امروزکلانشهرها با دردهای مزمنی روبه رو هستند که ما از ان بنام آلودگی هوا یاد می کنیم.

 وی تصریح کرد: متاسفانه دولت سهم یارانه بلیت را نیز پرداخت نکرده است که در این زمینه کلانشهر اصفهان با مشکلات شدید بودجه ای روبه رو است.

 جمالی نژاد بااشاره به اینکه دولت از محل هدفمندی یارانه ها موظف است که سهم سوخت و یارانه بلیت را به کلانشهر اصفهان بدهد افزود: برخی نگاههای تنگ نظرانه نسبت به اصفهان باعث شده است که کلیه مباحث حمل و نقل عمومی بردوش شهرداری و مردم باشد که این حجم فشارقابل قبول نیست.

وی با تاکید به اینکه هم اکنون کلانشهرها با معضلاتی چون آلودگی هوا، آب، خاک، مهاجرت،حاشیه نشینی آشفتگی های بصری و غیره رو به روهستند ادامه داد: کلیه برنامه ها و طرح هایی که برای برطرف کردن این مشکلات به اجرا در آمده است مقطعی بوده و هیچ یک درمان قطعی برای این موضوعات نیست.

وی تاکید کرد: شهر های بزرگ ما امروز دچار معلولیت هستند و نیاز به عزم جدی برای برطرف کردن مشکلات ان ها وجود دارد.

جمالی نژاد گفت: شهرداری اصفهان به عنوان یک دستگاه خدمات رسان دغدغه مسائل زیست محیطی را درسرفصل برنامه های خود قرارداده است و به خوبی در این زمینه ورود پیدا کرده است وفرمایشات مقام معظم رهبری را جزء سرفصل های برنامه های خود قرار داده است.

وی بیان داشت: درشهرداری اصفهان طرح های محرکی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی به اجرا درآمده است که دراین زمینه می توان به تقویت محلات، افزایش جذابیت حمل و نقل عمومی وغیره بوده است که برای تحقق هریک ازاین برنامه ها نیازبه اقدامات جهادی  است.

جمالی نژاد گفت: ایجاد توسعه خطوط بی آرتی، راه اندازی کمپین قوی درحوزه ترافیکی، اجرای طرح هوشمند سازی ترافیک شهر؛جایگزین کردن اتوبوس های جدید که عمرناوگان اتوبوسرانی را از 10 سال به 5 سال کاهش داده است از دیگربرنامه های انجام شده در این زمینه است.

شهرداراصفهان با اشاره به اینکه مهمترین برنامه های سال آینده شهرداری اصفهان توجه به حمل و نقل عمومی است بیان داشت:توجه به محیط زیست وکاهش آلودگی هوا؛ گسترش فرهنگ نظم و انضباط، طرح جامع حمل و نقل همگانی، ایجاد 15 خط بی آر تی،3 خط ترموا،و مطالعات خط 2 و 3 مترواز برنامه های مهم در این زمینه است.

 سن ناوگان حمل ونقل عمومی در اصفهان به7 سال رسید

 معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان، درآئین بهره‌برداری از 170 دستگاه اتوبوس شهری شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و 7طرح خدماتی این شرکت با اشاره به اینکه با توجه به آلودگی های زیانباری که گریبان گیرشهروندان کلانشهر ها و شهر اصفهان شده است گفت:باید با فرهنگسازی مردم را به سمت استفاده ازاتوبوس و دوچرخه سوق دهیم تا استفاده از خودروهای تک سرنشین درشهر کاهش یابد.

علیرضا صلواتی؛ با بیان اینکه  شهرداری اصفهان به دنبال توسعه خطوط حمل و نقل عمومی شهر(مونوریل،ترموا- بی آرتی- مترو) در سطح شهراست افزود: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان به این گونه است که 1100 دستگاه اتوبوس در بیش از 90  خط تردد دارند همچنین 100دستگاه اتوبوس در خطوط ویژه تندروو 5 رام قطار در 10 کیلیومتر از قطارشهری اصفهان مشغول فعالیت هستند.

وی اظهارداشت: هم اکنون میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان 7/18 است که با بهره برداری از170 دستگاه اتوبوس یورو3 میانگین سنی به 5/7 سال کاهش یافته و سن ناوگان حمل ونقل  به 5 سال رسید.

 

وی گفت: امیدواریم در سال آینده با اضافه کردن 5/2 برابری اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان سن ناوگان اتوبوس ها را به پایین ترین نرخ کاهش دهیم که در این راستا تعامل همه دستگاهها و بخصوص سیستم دولتی نیاز است.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس