• پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
  • الخميس 24 شوال 1445
  • Thursday 02 May 2024
سیاسی

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان:

رسانه ها با تبیین شاخصه ها در انتخاب اصلح، به افزایش آگاهی مردم بپردازند!

   05 بهمن 1394  503

احتساب - رسانه ها در عصر حاضر نقش آگهی دهنده، بصیرت آفرینی و جهت دهی به افکار عمومی را دارند و بعنوان اصلی ترین ابزار هدایت و مدیریت افکار عمومی محسوب می شوند.

رضا صفری رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با احتساب ضمن بیان مطلب فوق، در پاسخ به اینکه وظیفه هر یک از رسانه ها در ایجاد بصریت انتخاباتی در جامعه چیست، افزود: با توجه به نقش و جایگاهی که رسانه ها در بین مردم دارند و با توجه به گسترش ودر دسترس بودن برای همگان یکی از موثرترین ابزارهای هدایت و مدیریت افکار عمومی محسوب می شوند و از این جهت نقش تعیین کننده در بالابردن سطح آگاهی، بصیرت و معرفت مردم دارد و به همین علت رسانه ها همیشه بعنوان موثرترین ابزار در جهت پیشبرد اهداف سیاستمداران و صاحبان قدرت بوده و آنها که بدنبال حفظ، بسط و گسترش اهداف، آرمان ها و منویات و ایدئولوژی های خود هستند از این ابزار استفاده می کنند و لذا رسانه یکی از جذاب ترین و پرمخاطب ترین ابزار از یک سو مورد علاقه همه جریان های سیاسی قرار می گیرد و از سوی دیگر مورد عنایت جامعه نیز قرار می گیرد و این مسئله حاکی از تاثیرگذاری رسانه است.

صفری ادامه داد: با توجه به فراگیر شدن رسانه های نوین مانند شبکه های اجتماعی موبایل پایه، که در دسترس عموم است ضریب نفوذ رسانه ها در جامعه دوچندان شده و اگر قبلا در جوامع ما از رسانه هایی چون صدا و سیما استفاده می کردند و جامعه نخبگان ما با استفاده از این رسانه ها و رسانه های مکتوب تغذیه فکری می شدند، امروز رسانه هایی که بصورت عام در دست همه قرار گرفته سبب شده بحث نفوذ و تاثیرگذاری رسانه را جنبه عام تری بخشد لذا باید گفت رسانه ها نقش اساسی را در مقاطع مختلف ایفا می کرده اند. 

آزادی بیان انتخاباتی و تاثیر سواد رسانه ای

در این مصاحبه از رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان در خصوص آزادی بیان انتخاباتی و تاثیر سواد رسانه ای در تشخیص سره از ناسره جویا شدیم، صفری پاسخ داد: آزادی بیان اصلی است که در قانون اساسی هم بدان اشاره شده ولی نباید ما را بدانجا بکشاند که برخی از موضع گیری ها و اخباری که سبب برهم خوردن نظم عمومی و یا از بین رفتن منافع ملی بشود را مطرح کنیم، نباید به اسم آزادی بیان به کدورت ها، بدبینی ها و دوقطبی ها در جامعه دامن زده شود!

صفری افزود: رسانه های ما باید اصولی را برای خود در نظر بگیرند که شامل حفظ منافع ملی، در دستور کار قراردادن وحدت ملی و طرح مطالباتی که سبب رشد و توسعه این ملت شود، باشد. نباید به مواضع و جریان هایی بپردازند که سبب دو قطبی شدن و ایجاد اختلافات مذهبی یا برهم خوردن نظم عمومی و التهاب آفرینی در جامعه شود و ان شاءالله با یک برنامه کاملا مدون از مسئولین، مطالبات مردم را پیگیری کنند و از طرفی مسائلی که مردم باید در جریان قرار بگیرند را با حفظ خطوط قرمزها به آنها منتقل نمایند.

و در آخر گفت: رسانه ها باید با توجه به مقطع حساسی که در آن قرار داریم با حفظ انسجام، مطالبات برحق مردم را پیگیری کنند و شاخصه های یک نماینده اصلح و مردمی را برای رای آوری و مورد اقبال قرار گرفتن به جامعه معرفی کنند و در واقع رسانه باید با تبیین شاخصه هایی، سطح آگاهی های مردم را نسبت به کاندیداها برای انتخاب اصلح بالا ببرند.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس