• سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
  • الثلاثاء 29 شوال 1445
  • Tuesday 07 May 2024
یادداشت

رونق بهبود فضای کسب و کار؛

مولفه ای اجرایی به دور از فضای سیاسی!

   10 آبان 1395  258

حبیب صادقی - با گذری در تاریخ اقتصادی ایران در می یابیم که یکی از مهم نکته های اجرایی که به عبارتی رکود کسب و کار را به همراه داشته است دخالت مستقیم حکومت در این حیطه بوده و این امر تا زمانی که به یک سر و سامان صحیح و اساسی ختم نشود آب همان و کوزه نیز همان خواهد بود. البته قابل کتمان نیست برخی تلاش بعضی دولت ها در بهبود موقتی این موضوع اما باید پذیرفت که از دول مذکور هیچ یک به حد شایسته این عمل را بایسته به انجام نرسانیده و هر یک در زمانی از گذر عمر شریفه خویش سر انجام به علل مختلف که یکی مورد سیاسی آن است ضربه مهلک خویش را بر پیکره اقتصاد این مرز و بوم فرود آورده و منجر به ناکامی "عوامی از مردم" گشته اند! این در حالیست که انتظار بر آن است که دولتها فارغ از فضای سیاست بازی و قدرت جویی جناحی، مردم را فدای برنامه های گاه فرما و موقت محوری خویش نکنند و بالاترین تکریم انسانی و اسلامی را در برابر ولی نعمتان خویش به جا آورند!

قدرت زور بازوی دول و حکومت های خارجی در این راستا نیز بی تاثیر نبوده و تا به آنجا بایسته پذیرفت که: اکثر ناکامی های موجود داخلی کشورهای جهان سوم و در حال پیشرفت، من جمله ایران از وجود منحوس این ابر قدرتها و  "دایه های مهربانتر از مادر" است با توجه به کوته موارد مذکور و سیر سعودی، نزولی اقتصادی ایران و در این برهه زمان به نظر می رسد که: تنها تجویز شایسته و عملیاتی همان اقتصاد مقاومتی رهبری معظم انقلاب است که می تواند چاره ساز و چراغ هدایت راه باشد شعار مطروحه ای که سالهاست توسط ایشان ارایه گشته و کمتر "دولت مرد" و "مرد دولت"ی آن را از اعماق جان درک کرده و جهت به بار نشستن آن تلاش کرده است.

می توان امید وافر داشت که با اجرای دقیق سیاست های صحیح و کارشناسی عملیاتی و درون ساختاری، ضمن استفاده به جا از منویات رهبر انقلاب بتوان از این تنگنای اقتصادی برون رفت و پیروز میدان این نبرد شد!

 ان شاءالله

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس