• جمعه 7 ارديبهشت 1403
  • الجمعة 18 شوال 1445
  • Friday 26 April 2024
اجتماعی

در حاشیه؛

پسماند شهری...

   03 اسفند 1395  257

فضول خان - اصفهان همواره از شهرهایی بوده است که نام مبارکش در کنار زیبایی‌ها و فرهنگ‌های زیبا، با عجایب و لطایف مختلف در طول قرون و اعصار همراه بوده و این موضوع تا به امروز نیز ادامه داشته است، یکی از زیبایی‌های همراه با عجایب اصفهان فعالیت رسانه‌های مستقر در این کلانشهر ایران عزیز است، از گاه نامه‌ها تا بزرگترین برندهای خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در اصفهان مشغول به فعالیت هستند که اگرچه برکاتی برای حوزه رسانه در این شهر داشته است اما قطعا در کنار دستاوردها شاهد مسایلی عجیب و غریب هم در حوزه رسانه اصفهان هستیم که اوج این عجایب را در نشست‌های خبری می‌توان با چشمانی غیر مسلح رصد کرد!

نشست‌های خبری اصفهان به دو دسته تقسیم می‌شوند، شلوغ و خلوت! نشست‌های شلوغ یا مسوولان شاخص و خاص و جنجالی دارند یا هدایای ارزنده و به قول بعضی دارای سر و ته هستند، نشست‌های خلوت هم دقیقا برعکس این دو دسته بندی می‌باشند اگر چه ضعف ارتباطات مدیران روابط عمومی نهادها و ارگان‌ها نیز در این زمینه دخیل است.

از انصاف نگذریم کم نیستند کسانی که دغدغه مسایل مختلف را دارند و بنابر وظایفی و حوزه کاری خود در نشست‌ها حاضر می‌شوند اما در کیاست بنا داریم که با کمی چاشنی طنز برخواسته از روحیه طنز اصفهانی‌های عزیز به بررسی برخی جویندگان طلا در نشست‌ها بپردازیم، در این میان مدیر و رییس و خبرنگار هم تفاوتی ندارد، عملردها و پاسخ‌ها و سوالات است که برای ما مد نظر است و سوژه ما را خلق می‌کند.

بحمدالله مجموعه شهرداری اصفهان به ویژه پس از تصدی جناب جمالی نژاد عزیز یکی از برگزار کنندگان نشست‌های آخر و عاقبت دار است، نشست‌هایی که به مصداق انتهای شاهنامه آخرشان خوش و خرم است و اقبال خوبی هم دارند، اگرچه در میانه این نشست‌ها نیز رپورتاژها و آگهی‌ها به عنوان یک کاتالیزور ویژه برای حضور عزیزان رسانه‌ای نقش آفرینی می‌فرمایند.

با این مقدمه لازم به ذکر است در کیاست هر هفته می‌توانید حواشی جالب انگیز و دلهره آور نشست‌های خبری اصفهان را دنبال کرده و از لذایذ آن بهره کافی ببرید؛ باشد که رستگار شویم...

یکی از نشست‌هایی که اخیرا به صورت اتوبوسی برگزار شد و اصحاب رسانه با اتوبوس به آن انتقال داده شدند نشست خبری رییس محترم سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بود، سازمانی که کمتر اهل نشست خبری و این جور قرتی بازی‌ها است و اساسی سرش به کار خودش مشغول بوده و الحق که عملکرد خوبی هم داشته است.

همانطور که انتظار می‌رفت عزیزانی که مجهز به سیستم فوق پیشرفته عاقبت سنجی هستند از نشست خبری آخر و عاقبت دار آموزش و پرورش با سرعت هرچه تمام خود را به اتوبوس مملو از خبرنگار برای اعزام به نشست خبری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با موضوع اصفهان 1400 شهر بدون دفن پسماند رساندند، الحمدالله جمعیت بسیار خوب بود و حتی عده‌ای با خودروهای شخصی به دلیل نبود فضا در اتوبوس خود را به نشست رساندند.

از همان ابتدای نشست همه چیز جذاب شروع شد، هیچکس حتی جناب قاسمی دوست داشتنی مدیر ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان هم(شاید) اسم مدیر سازمان پسماند را نمی‌دانست و پیگیری‌ها توامان با استرس برای یافتن نام وی ادامه داشت، تا در نهایت یک عاقبت بخیری از سازمان جناب مدیر را معرفی کردند و جمعیتی از نگرانی درآمد؛ امیرحسین کمیلی.

جناب کمیلی به طور مفصل از اقدامات صورت گرفته در سازمانشان و طرح و برنامه‌های مختلف و پیشرفته این سازمان خدوم برای رسیدن اصفهان به مرحله بدون دفن پسماند توضیح داد، از کاهش آلودگی‌ها و هزینه‌ها تا اقدامات موثر در زمینه فرهنگ سازی تفکیک زباله و اهمیت فعالیت رسانه‌ها در این زمینه و اهمیت توجه ویژه به جداسازی زباله‌های خطرناک.

از نکات شگفت این نشست حجم عظیم عبور و مرور در بین نشست توسط افراد ناشناس بود، گویی متروی تهران است و دستفروش‌های شیر مرغ تا جان آدمیزاد فروش! عده‌ای از دوستان هم که صرفا به خاطر علایق شخصی به اتوبوس سواری در نشست حضور داشتند یا مشغول خوش و بش بودند یا در اینستاگرام لایک می‌فرمودند.

نوبت اما به سوال‌های اصحاب رسانه رسید، قسمت جالب و هیجان انگیز نشست‌های خبری اصفهان، یک بانوی گرانقدر که دبیر تحریریه یک روزنامه سراسری است با ژستی خفن کلام را آغاز کرد، اما بعد از چند دقیقه سخنرانی معلوم و مشهود نشد هدف صدور بیانیه بود یا انتقاد و پیشنهاد یا سوال؟!

آن دیگری هم به ناگاه سر از گوشی تلفن همراه درآورده و از دفن پسماندها و نارضایتی مردم از این موضوع سخن گفت! که از این اقدام انتحاری وی مشخص شد حتی بنر منصوب پشت سر مدیر محترم سازمان پسماند را نخوانده بود چه رسد به استماع سخنان وی.

برخی دوستان به اصطلاح پیشکسوت و حرفه‌ای هم از مدیر مستقر تضمینی می‌خواستند برای ادامه این اقدامات در صورت برکناری وی، که نگارنده همچنان در حال بررسی منطق این درخواست است، در این وانفسا برخی هم از قیمت خوب نمکی‌ها و تولید ظرف‌های بی کیفیت بازیافتی 2 هزار تومانی ابراز ناخرسندی کردند.

یکی از اعزه حاضر درجلسه نیز مصادیق زباله‌های خطرناک را با شور و شعف فراوان پرسید، جای سوال است که چطور در دوران دبستان و در تبلیغات تلویزیونی طی سال‌های زندگی به پاسخ این سوال نرسیده است؟!

کیسه‌هایی که با تبلیغات فراوان و رپورتاژهای بسیار توسط شهرداری اصفهان در فروشگاه‌های کوثر ارایه شد نیز بازیافتی و تقریبا مازاد از آب درآمد، چرا که بنابر نظر جناب کمیلی این کیسه‌ها ده‌ها بار دیرتر از نایلون‌های معمولی تجزیه می‌شوند و اگر هر شهروند حدود یکصد بار از آن استفاده نماید ممکن است به درد بخور تلقی شوند. این درحالی است که این کیسه‌ها تاب و تب این همه مصرف شدن را ندارند.

انتقادات و پیشنهادهای کوچه بازاری و عامیانه و پرداختن به شایعات تلگرامی هم که امروزه چاشنی نشست‌های خبری است و ما هم نشنیده و ندیده فرضشان می‌کنیم.

لازم به ذکر است نشست مذکور آخر و عاقبتی شیرین به همراه داشت که دوستان را خرسند نمود و البته بعضی را به سر منزل مقصود رساند.

در پایان شما را به دنبال کردن مطالب از نشست‌های خبری چه خبر در شمارگان بعدی کیاست دعوت می‌کنیم.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس