• پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
  • الخميس 24 شوال 1445
  • Thursday 02 May 2024
یادداشت

من حریص بوی نونم!

   01 آذر 1395  419

حبیب صادقی- نا راست های شیرین که به گونه ای همان حکایت آمارهایی است که در هر دوره زمانی و بنا به مقتضایاتی توسط متولیانی برای عموم تولید و به روش های مختلف رسانه ای به سمت آنها هاجم می شود و در نهایت میزان بازخورد، خود را به همراه دارد. در این میان و مقال، مجال شد تا به یکی از مهمترین آنها پرداخته و به اختصار؛ کوته نغزی را در این باره بازگون نماییم.

مساله اقتصاد که در برخی بلاد مدت زمانی است به علم مبدل و شارحان فراوانی در انتقال و ابراز آن دست به کارند و بدین ترتیب توانسته اند در خیلی از زمان ها ببرند اسب خویش را از آن تنگنا؛ در کشور ما بیشتر به مثابه بازیچه ای است تا یک واحد واقعی به منظور حصول نتایج!

چون تا کنون و به توان قوه آورده های نفتی دولت های حاکم به هر شکل که خواستند ریختند و از پاشش آن لذت بردند و نه علمی در افکندند و نه خواستار تحقق عملیاتی آن شدند و از این رهگذر ملت نیز راه ایشان را در پیش و "بی کاران بی حال" و در عین حال بی عار بیش از پیش فضای جامعه را اشغال و بر بی تدبیری دول از گونه راست های تلخ تا توانسته یاوه ها گفتند. فارغ از اینکه پول فلان حتما خرج بمان می شود نه غیر آن...!

در این میان دولت ها  هم تا توانستند ملت را با آمار و ارقام کذایی و ساختگی بازی دادند و حامیان آنها نیز از سر بی عاری، غم بی کاری را شایعه خواندند و تا این زمان این است که اقتصادی غیر پویا گریبان کشور را گرفته و رها نمی کند. در این راستا یکی از مهمترین عوامل موفقیت حقیقی عدم ارایه آمار بی اساس است که رهبری معظم هم غم آن داشته و بر سالم بودنش تاکید وافر داشته اند.

اما متاسفانه بنا به شواهد آماری و دیدگاهی نسبت به آخرین سر شماری کشور تا این لحظه؛ تا تحقق کامل این مهم نیز شاید راه زیادی را بایست پیمود. باید پذیرفت که آمار و ارقام شکم گرسنه خلق را نه سیر می کند که حتی تنزل های بسیار و خطرآفرین را به بار می نشاند. حال اقتصادمان اصلا خوب نیست! چه کسی بود صدا کرد حسن...؟!

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

پربازدیدترین اخبار

آخرین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس