• چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
  • الأربعاء 8 ذو القعدة 1445
  • Wednesday 15 May 2024
یادداشت

عبادت به جز خدمت خلق نیست؛

آقای نماینده و از دستم در رفت های موسوی لارگانی...

   04 بهمن 1399  2255

احتساب - کیاست - زینب هاشمی- حملات ناحق نماینده مردم اصفهان به رسانه ها در باب حمایت از بزرگترین تولید کننده فولاد خاورمیانه، در محیطی سرد با لحنی پر از کنایه صورت گرفت. در وقت اذان گوشش نمی شنوید و در جمع بیش از 20 نفری رسانه ها بی تفاوت به پرسش های خبرنگاران گفت: گوشم نمی شنود... به نماز ایستاد و جمعیت را در سالن سرد جلسات در فضایی نامطلوب منتظر گذاشت.

حجت‌الاسلام مهندس حسین میرزایی نماینده منتخب مردم اصفهان و ورزنه و عضو کمیسیون فرهنگی و به نمایندگی از کمسیون فرهنگی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس، در نشست مطبوعاتی از چالش های اخیر فولاد مبارکه صحبت کرد... .

وی اظهار داشت: پس از انتخابات و حضور رسمی در مجلس شورای اسلامی، گزارشات پیاپی درباره مسایل مختلف فولاد مبارکه بدستمان رسید. از آنجا که سالیان دراز، کار ما مشاوره، حکمیت و داوری بین گروه های مختلف مردم بوده، نمی توانستیم به گزارشات ارسالی یک طرفه بسنده کنیم و قضاوت و داوری داشته باشیم. بنابراین تا به مستندات قابل ارایه در محاکم قضایی نرسیدیم، هیچ اقدام خاصی هم انجام ندادیم.

"لازم بذکر است؛ ایشان بنیان گذار موسسه انشا بوده اند.موسسه انشا در زمان تاسیس با مشاوره های اسلامی در زمینه خانواده، ازدواج، طب سنتی، استعدادسنجی تحصیلی و شغلی شناخته میشد، اما توانست با کلاسهای آموزشی و تاسیس مهدهای کودک و دبستان در چند استان کشور توجه جمع کثیری را به خود جلب کند. "قطعا منظورشان در بحث مشاوره و حکمیت، تجربه در این امور بوده که خود در تصور کلان اقدامات مهمی به شمار می رود.

وی اشاره داشت: از آنجا که افرادی در موقعیت امثال بنده، خطاهای کوچک شان هم تبعات گسترده ای می تواند داشته باشد، با استناد به این ضرب المثل گفت: حرف نزده را همیشه می توان زد... پس تلاش کردیم این مساله را رعایت کنیم.

"حال در تاکید به صحبت های این نماینده محترم، باید اظهار داشت: چرا در مورد رفتار نماینده ها که با حیثیت افراد در صحن علنی مجلس بازی می شود، هیچ اقدامی انجام ندادید؟ نحوه صحبتهای سید ناصر موسوی لارگانی... هنوز هیچ اتهامی مشخص نشده، اسم و مشخصات کامل فاش می گردد و رفتار به نحوی است که حیثیت یک فرد به بازی گرفته می شود، بسیاری از آدرس ها غلط داده می شود و...، بیان کردن برخی مسایل در صحن علنی، شایسته یک نماینده مجلس نیست. جا دارد که "هیات نظارت بر رفتار نمایندگان" در این خصوص ورود جدی داشته باشد..." حسین میرزایی در پاسخ به این رفتار می گوید: با سید صحبت کردم و پاسخش این بود که "از دستم در رفت"... .

حسین میرزایی ادامه داد: در این فاصله، تا مدیرعامل محترم فولاد مبارکه مطلع شدند که گویا فلانی در حال پیگیری این مساله است، افراد مختلفی را به واسطه های گوناگون به سراغ ما فرستادند که مساله را به نحوی حل و فصل کنند... ما با یک جمله به ایشان همه را باز گرداندیم... " که اگر تخلفی شده بایستی پاسخگو باشند و اگر هم نشده مطمئن باشید ما قیامت خودمان را به دنیای کسی نمی فروشیم..."

مسیر را ادامه دادیم تا به مستندات قابل توجه محکمه پسندی رسیدیم که نشان از تخلفات و نقض قانون هایی داشت. با قضات عالی رتبه در این زمینه گفتگو کردیم، اسناد را در اختیارشان گذاشتیم. و از ایشان امثال اعمال قانون در خصوص این مدارک را جویا شدیم و آن موقع این اقدام را آغاز کردیم. آن هم به شکل کاملا آرام، بدون هیجان و با تدبیر...

آقای نماینده معتقد است؛ در فولاد مبارکه تخلفات زیادی از جمله عزل و نصب های فرمایشی انجام می شود، و این شرکت در حال سقوط و زیاندهی است و تنها راه نجات شرکت فولاد مبارکه برکناری حمیدرضا عظیمیان است، او چند بار وعده ارسال مدارک مستند به دفاتر روزنامه ها را داد" ولی تا این ساعت این مدارک ارسال نشده است... "

و می گفت: به مدیرعامل محترم راه حل را عرض کردیم و گفتیم شما که برخلاف قانون(منع بکارگیری بازنشستگان...) امروز مدیرعامل هستید، استفعا دهید و کار را بدون تنش های اجتماعی پیش ببرید که نه فولاد و نه مردم شهرستان و نه کل کشور لطمه نبیند.

"این گفته درحالی است که روابط عمومی فولاد مبارکه در خصوص بازنشتگی آقای عظیمیان می گوید ما از سه قوه تاییدیه داریم که آقای عظیمیان بازنشسته نیستند..."

این نماینده مجلس تاکید داشت: فولاد مبارکه یک شرکت استراتژی و مهم در کشور است و با سود خالص سالیانه ده تا بیست هزار میلیارد و گردش مالی بالا، جای لغزش ها و رانت های مالی بزرگی وجود دارد.

نگارنده معتقد است؛ ایجاد روابط همسوی غیرمغرضانه و کارشناسی شده و تقویت این اصل، از اصول اصلی و مهم پیشرفت در اهداف کلان و بلند مدت یک مجموعه اقتصادی می تواند باشد، فلذا شناخت و همراهی با مدیران ارشد کشوری، همچنین تقویت پایه های اصلی تامین مواد اولیه برای روند رو به صعود تولیدِ محصول از مهمترین اصولی است که می بایست حمیدرضا عظیمیان بعنوان مدیر بزرگترین شرکت تولیدی فولاد ایران که ارز آوری خوبی در دوره تحریم های شدید داشته، دارا باشد.

لذا این که میرزایی نماینده مردم اصفهان داد از انتصابات پشت پرده مدیرعامل فولاد مبارکه در مهره ها و حلقه های اتصال تولید این محصول می زند، شاید دلیل واضح دیگری دارد که مستنداتش را به خبرنگاران ارایه نکرد...

او همچون شما؛ کشاورز بوده چرا با وی مخالفید؟

اما اگر عظیمیان، محمد فلاح را جایگزین محمدیاسر طیب نیا در ترکیب هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر کرد به واسه حضور بومی ایشان در این مسند بوده است و از آنجا که برنامه جایگزینی ها در این روند طوری تعریف شده بود که ظرف یک ماه بعد، فلاح مدیرعامل گهرزمین باشد، پایه دیگری از تامین مواد اولیه مورد نیاز مجموعه فولاد مبارکه بوده است، چرا که طبق مطالعات صورت گرفته، مشخص شده است؛ معدن سنگ آهن گهرزمین دارای ذخيره زمين شناسـی بالغ بر 640مـيـليون تن می باشد که بر اسـاس طراحي های صورت پذیرفته حدود ثلث ذخيره مذکور بصورت روباز و بقيه از طريق استخراج زير زمينی استحصال خواهد شد و با برنامه ریزی های صورت گرفته سالیانه 15 میلیون تن سنگ آهن و 60 میلیون تن باطله و آبرفت با نسبت باطله برداری 4 به 1  استخراج می گردد.

باز هم اینکه باید گفت؛ محمد فلاح چون نامش و همچون شما (آقای میرزایی نماینده شریف مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی) کشاورز بوده و در دوره ای به این حرفه نیز مشغول بوده است.

اما اینکه فلاح از هم‌فکران رزم‌حسینی وزیر صمت است نمی شود دلیل واضحی بر این جمله شما که اشاره کردید داشته باشد؛" رفقای گرمابه و گلستان ...."

اگر به گفته آقای نماینده، 33 روز پس از وزیر شدن آقای رزم حسینی، باجناق ایشان در صمت مدیرعاملی شرکت فولاد متیل می تواند تعریف رانت داشته باشد، باید گفت: شرکتی که مسوولیت توزیع محصولات فولاد مبارکه را دارد، در مجمع عمومی و با نظر سهامداران و البته شاید با اشاره جناب عظیمیان هم باید مدیرعامل را انتخاب کند چرا در روند توزیع در نهایت یک سوی پاسخگویی باید ایشان باشد...

وی اذعان داشت: به تنش افتادن مساله فولاد مبارکه، کار ما نبود از سمت فولاد شروع شد و ما در مقابل اقداماتی انجام دادیم. تحقیق وتفحص از فولاد را کلید زدیم و قریب به 198 رای موافق به تصویب رسید و مسیر قانونی اش را در حال پیگیری است. سازمان بازرسی کل کشور ورود کرد و... دستور بازرسی ویژه در این پروژه قرار گرفت.

جلساتی هم با وزیر صمت داشتیم و با مستندات، ایرادات قانونی را ارایه دادیم. وزیر هم در اقدام قانونی تعلل کردند و بنده علیه رزم حسینی هم در مجلس، اعمال ماده قانون 234 را کلید زدم ( اعمال ماده قانون 234: اگر ده نماینده از نمایندگان در خصوص مسوولی تشخیص بدهند که قانونی را نقض کرده یا استنکاف از اجرا داشته می توانند درخواست کنند و پس از گردش کار، به کمسیون مربوطه ارسال می شود) در این خصوص به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است.

این نماینده در ادامه، خاموش بودن تعدادی از کوره ها در فولاد مبارکه اصفهان که در هفته های گذشته به لحاظ مدیریت مصرف گاز بود را دلیل بر بی کفایتی مدیرعامل فولاد مبارکه دانست اما؛ این درحالی است که مدیرعامل فولاد مبارکه چندی پیش در جمع رسانه ها دغدغه خود را به نصف رساندن سهمیه گاز این مجموعه و موجب زیان به تولید عنوان کرد (باتوجه به اینکه در فولاد مبارکه بدلیل احیای مستقیم، صرفا از گاز طبیعی استفاده می شود و امکان سوخت جایگزین وجود ندارد). همچنین، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان این موضوع را تایید کرد.

میرزایی، در مورد مدیریت مصرف گاز در کشور گفت: کمبود گاز در کشور وجود ندارد. بلکه براساس تولید گازهای گلخانه ای و تعهد به کنوانسیون پاریس، علیرغم وفور گاز و منابع، سوء مدیریت ها در کشور باعث مشکلاتی در مصرف گاز می شود!

نگارنده معتقد است؛ اگر خاموش بودن تعدادی از کوره ها در فولاد مبارکه به گفته شما سوء مدیریت خوانده می شود، پس توجه به اموری همچون محیط زیست هم از دیدگاه شما می تواند شعاری بیش نباشد، که در کلام می آورید؛ "تعهد به کنوانسیون پاریس، برای کاهش گازهای گلخانه ای در فرجه زمانی سالهای 2020 تا 2030 سوءمدیریت است..."

پس سنجیده سخن بگوییم و عمل کنیم!

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

آخرین مطالب

  • یادداشت
  • گفتگو

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس