• شنبه 29 ارديبهشت 1403
  • السبت 11 ذو القعدة 1445
  • Saturday 18 May 2024
اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی كرمانشاه:

ممنوعیت واردات سیمان به عراق لغو شود

   10 ارديبهشت 1398  91
احتساب -رئیس اتاق بازرگانی كرمانشاه و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران خواستار تلاش برای لغو ممنوعیت واردات سیمان به عراق شد و گفت: مكاتباتی با استانداری كرمانشاه و ستاد روابط تجاری عراق برای رسیدگی به این موضوع داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری احتساب به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی كرمانشاه؛ كیوان كاشفی با بیان اینكه سیمان یكی از مهمترین اقلام صادراتی كشورمان به عراق است، افزود: ممنوعیت واردات آن به كشور عراق با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته، قراردادهای فروش و وجوه دریافت شده از طرف عراقی و واردات موقت مواد اولیه این واحدها برای تولید صادراتی، اشتغال ایجاد شده برای این منظور و سایر موارد، این واحدها را با مشكلات حادی مواجه كرده است.
این مسئول هشدار داد در صورت عدم توجه به این موضوع و حل و فصل آن، قطعا شاهد ركود و تعطیلی تعدادی از واحدهای تولید سیمان در آینده نزدیك خواهیم بود، لذا لغو این ممنوعیت باید در دستور كار مسئولان دولتی قرار بگیرد.
رئیس اتاق بازرگانی كرمانشاه نخستین اقدام در این زمینه را طرح درخواست لغو سه ماهه این ممنوعیت واردات عنوان كرد و افزود: تعویق سه ماهه این ممنوعیت موجب می‌شود كارخانه‌های كشورمان كه قرارداد فروش با طرف عراقی دارند، به تعهد خود عمل كنند.

كاشفی تعهد به اجرای قراداد توسط طرفین را الزامی دانست و ادامه داد: كارخانه‌های ایرانی هزینه‌های هنگفتی برای خرید پاكت سیمان صادراتی صرف كرده‌اند و بعضی نیز از خارج از كشور خرید و واردات پاكت را انجام داده‌اند كه فقط مخصوص صادرات است.

وی این پاكت‌های را منقوش به كلمه‌های عربی و انگلیسی و ویژه صادرات برشمرد كه كاربرد داخلی ندارد و به همین دلیل تعویق سه ماهه این ممنوعیت موجب جلوگیری از متضرر شدن واحدهای تولید سیمان استان كرمانشاه و كشورمان می‌شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران از استاندار و مجمع نمایندگان استان كرمانشاه خواستار رایزنی لازم با مسئولان عراقی در اقلیم كردستان در این راستا شد و تصریح كرد: ما از اتاق بازرگانی با اتاق بازرگانی اقلیم كردستان در حال پیگیری هستیم، اما نیاز به حمایت سطح بالاتری از روابط دیپلماتیك بین مسئولان 2 كشور برای حل و فصل این موضوع داریم.

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

آخرین مطالب

  • یادداشت
  • گفتگو

خبر خوان

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس