• جمعه 28 ارديبهشت 1403
  • الجمعة 10 ذو القعدة 1445
  • Friday 17 May 2024
سبک زندگی

آينه عبرت؛

عشق ظاهري

   04 آذر 1395  300

مدتي بود كه پدر و مادرم مي خواستند برايم دختري انتخاب كنند اما من زيربار نمي رفتم و هربار مي گفتم آمادگي ندارم تا اينكه در يكي از سايت هاي همسريابي با دختري محجبه آشنا شدم ...

من تک پسر خانواده هستم، از بچگي هر چه مي خواستم دراختيارم بود و به نوعي خود مختار بزرگ شده بودم و به گونه اي درخانه حرف اول را مي زدم و حتي در کار خواهر هايم هم دخالت مي کردم. در نوجواني دخترهاي زيادي دلشان مي خواست با من دوست شوند هم به خاطر اينکه ظاهر خوبي داشتم و وضع مالي خانواده ما هم در سطح عالي بود.

به هر سختي بود و با پا فشاري خانواده ديپلم و ليسانسم را گرفتم و وارد بازار کار شدم، بعد از اينكه در يكي از شركت هاي تجاري كاري پيدا كردم پدر و مادرم به شدت به من اصرار مي كردند كه ازدواج كنم اما زير باز نمي رفتم، مدتي بود كه پدر و مادرم مي خواستند برايم دختري انتخاب كنند اما من زيربار نمي رفتم و هربار مي گفتم آمادگي ندارم تا اينكه در يكي از سايت هاي همسريابي با دختري محجبه به نام سپيده آشنا شدم.

از آنجا که اولين و مهمترين معيارم براي ازدواج ظاهر محجبه طرف مقابلم بود، پس از مدتي آشنايي، موضوع را با پدر و مادرم در ميان گذاشتم اما با مخالفت شديد آنها روبرو شدم چون آنها معتقد بودند كه در اين طور ارتباطها نمي شود شناخت خوبي از افراد پيدا كرد اما من پايم را در يك كفش كردم و گفتم من عاشق سپيده هستم و مي خواهم با او ازدواج كنم و سرانجام هم علي رغم مخالفت شديد پدر و مادرم و دريک مراسم باشکوه پيوند زناشويي بين ما بسته شد و زندگي مشترکمان را با هم شروع کرديم.

چند ماهي از زندگي ما نگذشته بود كه سپيده رنگ عوض كرد و ظاهرش با آدمي كه قبل از ازدواج مي شناختم به كلي تغيير كرد او دوست داشت مانتوهاي تنگ و جلف بپوشد، هر بار كه مي خواستيم باهم برويم بيرون آرايش غليظ مي كرد و پوشش مناسبي نداشت حتي به من گفت دوستانت را بياور به منزل و خيلي ادعاي روشنفکري داشت من كه تا ديروز به خاطر حجاب او و پوشش خوبش عاشقش شده بودم و با او ازدواج كرده بودم ديگر نمي توانستم اين زندگي را تحمل كنم هرروز اختلافاتمان بيشتر و بيشتر مي شد تا اينكه فهميدم با يکي از دوستانم در شبكه هاي اجتماعي ارتباط دارد.

ديگر براي من ثابت شده كه حجاب او براي فريب من بوده و حالا بعد از مشاجره اي كه سر ارتباطش با دوست من در شبكه هاي اجتماعي به ميان آمد ،چند هفته است كه از خانه رفته و امروز با احضاريه دادگاه روبرو شدم كه در آن درخواست طلاق داده و مهريه اش را نيز به اجرا گذاشته ....

در انتخاب همسر به ظاهر افراد توجه نكنيد

كارشناس مشاوره و روانشناس مركز مشاوره آرامش اظهار داشت: در هر انتخابي از جمله انتخاب همسر توجه به كليه ويژگي ها و خصوصيات افراد مي بايست مبناي تصميم گيري ما قرار گيرد و ما نمي توانيم ظاهر افراد را مبنايي براي تصميم گيري و قضاوت نسبت به ميزان تفاوت ها و شباهت ها در فرد مورد نظر خود قرار دهيم.

امروزه تغيير و تحولات ايجاد شده در جامعه كنوني در خانواده نيز نمود اجتماعي پيدا كرده است به گونه اي كه اعضاي خانواده به خصوص جوانان و نوجواناني كه قرار است در آينده برنامه هاي خود را متناسب با نيازهاي جامعه پياده سازي كنند با گستردگي از حجم اطلاعات و مطالبي كه با دنياي واقع همخواني ندارد روبرو شود. همه اين مسايل زمينه ساز نگراين ها و اضطراب والدين نسبت به آينده شغلي و زندگي فرزندان خود گرديده كه باعث ترديد ها و دوگانگي آنها نسبت به ازدواج فرزندانشان نيز شده است.

آنچه كه در اين جا بايد به آن اشاره كرد اين است كه در ارتباط با ازدواج و انتخاب همسر مناسب شناخت علايق، استعدادها، افكار، ديدگاه هاي مذهبي و اعتقادات به عنوان ملاك هاي اساسي در هر ازدواجي شناخته شده است كه كارشناسان و روانشناسان نيز توجه به اين مسايل را بسيار ضروري مي دانند.

بنابر اين نياز است خانواده ها نيز با توجه به اين معيار و ملاك ها فرزندان خود را كه اميدهاي آينده و پرورش يافتگان كانون گرم خانواده هايشان هستند را به اين مسايل آگاه و توجيه نمايند تا مسير سبز زندگي خود را با ازدواجي هوشمندانه انتخاب نمايند.

نكته ديگري كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه بسياري از جوانان در شرف ازدواج گاها به خاطر احساسات و عواطف تامين نشده در فضاي گرم و صميمي خانواده ها، شبكه هاي اجتماعي را به عنوان مامني براي تخليه هيجانات و بروز احساسات خود انتخاب مي كنند و اين مساله باعث مي شود به وسيله القائات راهكارها و مطالب غالبا اشتباه كه در شبكه هاي اجتماعي منتشر مي شود تصميم گيري كنند.

در اينجا به خانواده ها و جوانان آنها پيشنهاد مي دهيم در هر تصميمي و هر مرحله اي از زندگي برنامه ريزي و پايه ريزي امر مهمي چون ازدواج را در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي جستجو نكنند و واقعيت را سرلوحه برنامه ريزي ها و تصميم گيري هاي خود قرار دهند تا انشاءالله بتوانند با تشكيل خانواده اي متعالي زمينه ساز تربيت فرزندان با استعانت از تعاليم الهي و پيروي از سيره ائمه اطهار كه حقيقتا الگوي جامعه در تمام ادوار زندگي بودند فراهم سازند.

همان طور كه در اين داستان مشاهده كرديد، جوان مذكور بدون در نظر گرفتن اين مسايل و عدم آشنايي با معيارها و ملاك هاي مهم و اساسي در انتخاب همسر متاسفانه رعايت نكرده و بدون تحقيق و بررسي و شناخت پاي در عرصه ازدواج گذاشته است.

مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

آخرین مطالب

  • یادداشت
  • گفتگو

پربازدیدترین اخبار

  • کل اخبار
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی

به ما اطمینان کنید

چون بر این رواق پنداری در خور عرضه شود و گونه ای سخن به میان آید که همه را نیک آید، پس بایستی آن عرضه را ثواب گرفت و چون محتسب بر احوال خود باشی، چراغ هدایت برگرفته ای و بدان راه ها که نا امن است، توانی گذر کردن. پس ابتدایی را محتسب و انتهایی را محتسب و همه و همه چون حساب کار خود گیرند، فعل نیک به انجام رسد، که حق نیز نیک بر احوال واقف است.

ما را دنبال کنید

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب

اطلاعات تماس